DOWNLOAD

Previous
Next

από τους φίλους ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ
της HOMEOSTASIS
ειδικές προσφορές για τους
αναγνώστες του ganoderma πατήστε εδώ.

Η ανεξάρτητη αρθρογραφία στο blog χρειάζεται τη συνδρομή σας.
Υποστηρίξτε το ganodermareview.gr
με 1€, διαρκεί ένα λεπτό.
Πατήστε εδώ. Σας ευχαριστούμε.

Κοινοποίηση:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp

Χαλκός (Cu +1 & Cu +2) Απαραίτητος στα Ένζυμα και τις Αντιδράσεις τους

Ο χαλκός είναι ένα βασικό ιχνοστοιχείο που εμπλέκεται σε πολλές βασικές ενζυμικές  αντιδράσεις στο ανθρώπινο σώμα.  Η υψηλότερη συγκέντρωση χαλκού (ποσότητα ανά γραμμάριο ιστού) , βρίσκεται στον εγκέφαλο και στο ήπαρ. Τα εκτιμώμενα 70 έως 80mg χαλκού στο ανθρώπινο σώμα, κατανέμονται μεταξύ όλων των οργάνων στα ακόλουθα ποσοστά: σκελετικοί μύες  24.7mg, οστά 19mg, δέρμα 15.3mg, μυελός των οστών 14.8mg, ήπαρ 8 έως 15mg και εγκέφαλος 8mg. 

Ο χαλκός αποτελεί συστατικό πολλών τροφών. Οι μεγαλύτερες ποσότητες χαλκού βρίσκονται στα  στρείδια και στα άλλα οστρακοειδή, τα όσπρια και το κρέας. Παλαιότερα, η κύρια πηγή χαλκού στην  ανθρώπινη διατροφή ήταν το πόσιμο νερό που ρέει μέσω σωλήνων χαλκού. 

Συμπτώματα ανεπαρκούς συγκέντρωσης στον οργανισμό

Δεδομένου ότι πολλές ενζυμικές άντιδράσεις απαιτούν χαλκό, το έλλειμα χαλκού επηρεάζει τους ιστούς του σώματος. Ο χαλκός ενέχεται στη απορρόφηση και δράση του σιδήρου. Επίσης για την ευόδωση της λειτουργίας του ενζύμου λυσυλοξειδάσης, η οποία απαιτείται για τη σύνδεση του κολλαγόνου και της ελαστίνης.Η έλλειψη χαλκού συνεπώς σχετίζεται με μειωμένη ακεραιότητα των ιστών των οργάνων.

Έλλειμα χαλκού στον οργανισμό οφείλεται στην μη λήψη επαρκούς τροφής, στην μειωμένη απορρόφηση που προκαλείται  α. Με υψηλή δόση λήψης, με την μορφή συμπληρώματος διατροφής, ψευδάργυρου (Zn) και βιταμίνης C  β. από την  χρόνια λήψη αντιόξινων γ. Από την ιδιοπαθή χρόνια διάρροια δ. σε χρόνιες δυσλειτουργίες (κοιλιοκάκη κλπ.), σε αυξημένη απώλεια από νόσο όπως Νεφρωτικό σύνδρομο, Εγκαύματα κλπ. Υπάρχει όμως αυξημένη απαίτηση για χαλκό στον οργανισμό κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης και της γαλουχίας.             

Περιεκτικότητα σε χαλκό επιλεγμένων τροφίμων, σε mg ανά 100g

Καρύδια Βραζιλίας 2,3mg, αμύγδαλα 1,4mg, φουντούκια 1,3mg, πεκάν 1,3mg, ξηρά μπιζέλια 1,2mg, φαγόπυρο 0,8mg, φιστίκια 0,8mg, ηλιέλαιο 0,5mg, βούτυρο 0,4mg, κόκκοι σίκαλης 0,4mg, κριθάρι 0,4mg, ελιά λάδι 0,3mg, καρότο 0,3mg, καρύδα 0,3mg, σκόρδο 0,3mg, κεχρί 0,2mg, ολικό σιτάρι 0,2mg, αραβοσιτέλαιο 0,2mg, ρίζα τζίντζερ 0,2mg, μελάσα 0,2mg, γογγύλια 0,2mg, αρακά 0,1mg, παπάγια 0,1mg και μήλο 0,1mg. Δεν υπάρχει επίσημη συνιστώμενη διατροφική πρόσληψη για το χαλκό. Τα ασφαλή και επαρκή εύρη διατροφής ανά ημέρα, για τον χαλκό είναι για Βρέφη κάτω των 6 μηνών 0,4-0,6mg και για 6-12 μηνών 0,6-0,7mg, για παιδιά 1-3 ετών 0,7-1,0mg και 4-6 ετών 1,0-1,5mg και για εφήβους και ενηλίκους 1,5-3,0mg.    

Εύρος δοσολογίας  Η εκτιμώμενη ασφαλής και επαρκής πρόσληψη χαλκού για ενήλικες είναι 1,5 έως 3mg. Δεδομένου ότι τα θρεπτικά συστατικά όπως ο ψευδάργυρος και η βιταμίνη C παρεμποδίζουν την απορρόφηση του χαλκού, μία συνήθης σύσταση δοσολογίας για τον χαλκό βασίζεται στην πρόσληψη ψευδαργύρου. Η βέλτιστη αναλογία ψευδαργύρου προς χαλκό είναι 10:1. Αυτή η αναλογία σημαίνει ότι εάν ο ψευδάργυρος λαμβάνεται σε δόση 30mg ανά ημέρα, απαιτεί δόση 3mg χαλκού. Ωστόσο, όταν χρησιμοποιείτε συμπλήρωμα ψευδαργύρου για συγκεκριμένη θεραπεία σε δόσεις μεταξύ 30 και 90mg, συνήθως δεν συνιστάται χαλκός σε επίπεδο μεγαλύτερο από 3mg.

Ασφάλεια – Αλληλεπιδράσεις   Τα 10mg προκαλούν ναυτία και τα 60mg έμεση. Η θανατηφόρα δόση για χαλκό είναι  350 mg. Κρατήστε σίγουρα τα συμπληρώματα χαλκού μακριά από παιδιά. Η χρόνια τοξικότητα του χαλκού είναι σπάνια. Υπολογίζεται ότι η ημερήσια κατανάλωση 1,0 έως 3,5mg κρίνεται ασφαλής . Η υψηλή πρόσληψη βιταμίνης C, ψευδαργύρου, σιδήρου και άλλων μετάλλων μπορεί να μειώσει την απορρόφηση του χαλκού.

Σχετικά άρθρα της κατηγορίας